امروزه تعداد بی شماری از مدل های کسب و کار نوآورانه در حال ظهور هستند. صنایع کاملاً جدیدی در حال شکل گیری می باشند و هم زمان صنایع قدیمی در حال فروپاشی هستند. شرکت های تازه وارد، رقبای پرسابقه را که برای بقا به شدت در حال باز آفرینی خود هستند، به چالش می کشند. از این رو آشنایی با چگونگی طراحی مدل های کسب و کار اهمیت زیادی دارد. به همین جهت انجمن علمی دانشکده مهندسی راه آهن برای آشنایی هر چه بیشتر علاقه مندان به روش های طراحی مدل کسب و کار روز یکشنبه 5 دی ماه سال 1395 طی ساعات 17الی19در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی راهآهن به برگزاری کارگاه "طراحی مدل های کسب وکار" اقدام کرد. تدریس این کارگاه بر عهده جناب آقای محمد جعفری دانش آموخته رشته MBA و مشاور کسب و کارهای نوپا بود. ایشان ابتدا مطالبی تحت عنوان انواع مشتری و نحوه رساندن خدمات به دست مشتری، انواع خدمات ارائه شده به مشتری و همچنین انواع مدل کسب و کار را بیان کردند و سپس با پخش کلیپی به طور خلاصه نحوه راه اندازی یک کسب و کار را تبیین کردند. درنهایت از شرکت کنندگان درخواست کردند که به گروه های 4یا5 نفری تقسیم شده و مراحل یک کسب و کار دلخواه را مدلسازی کنند.
همچنین ایشان در آخر با بررسی هرکدام از طرح ها نقاط قوت و ضعف هر ایده را مشخص کردند.
انجمن علمی دانشکده مهندسی راه آهن
مهندس محمد جعفری
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)